راهبرد عملیاتی اقتصادی برای جبران کمبود گاز و مواجهه با ناترازی گاز در صنایع فولادی :: کافه معدن

کافه معدن

خبرگزاری حوزه معدن

راهبرد عملیاتی اقتصادی برای جبران کمبود گاز و مواجهه با ناترازی گاز در صنایع فولادی

  • ۱۹

به گزارش کافه معدن، مقداد ملکی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا با اشاره به برنامه‌های جدید شرکت گفت: علاوه بر توسعه تکنولوژی خط فناورانه فرآوری اقتصادی سرباره فولادسازی و همچنین هوشمندسازی فرآیندهای تولید صنعتی که در صنایع معدنی مورد استفاده قرار گرفته است ارائه راهبرد عملیاتی اقتصادی برای جبران کمبود گاز و مواجهه با ناترازی گاز در صنایع فولادی یکی از برنامه‌های جدید راشا است. این برنامه به منظور کاهش عدم‌النفع ناشی از ناترازی گاز موجود در کشور و تضمین تأمین انرژی برای صنایع معدنی و فولادی در فصول سرد سال ارائه شده است که در دستور کار شرکت کاوشگران صنایع معدنی راشا قرار گرفته است. ملکی ادامه داد: در حوزه صنایع معدنی شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان فناوری با محدودیت‌هایی مواجه هستند. این محدودیت‌ها شامل دسترسی محدود به منابع مالی برای تحقیق و توسعه فناوری، کمبود حمایت‌های دولتی و نیز پیچیدگی‌های مرتبط با توسعه فناوری و بومی‌سازی تکنولوژی و مهم‌تر از آن کاربرد و استفاده شرکت‌های بزرگ از فناوری‌هایی است که توسعه داده می‌شوند. فعالیت‌های پژوهشی و توسعه فناوری در این حوزه نیازمند سرمایه‌گذاری بالا و زمان‌بر هستند اما تسهیلات مالی و حمایت‌های لازم برای این فعالیت‌ها در دسترس نبوده و این باعث محدودیت‌های جدی برای شرکت‌های دانش بنیان می‌شود و همچنین پذیرش نوآوری و فناوری‌های جدید توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی می‌تواند یکی از موانع اصلی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه باشد. برای حل این مشکل نیاز به ایجاد زمینه‌ها و فرصت‌های مناسب برای معرفی و اعمال فناوری‌های جدید و نوآوری‌ها در صنایع معدنی و همچنین ایجاد آگاهی و آموزش مناسب درباره اهمیت نوآوری و فناوری در این حوزه وجود دارد. مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا به فعالیت‌های مشترک این شرکت با شرکت‌های معدنی و صنعتی پرداخت و گفت: تعداد زیادی پروژه موفق تاکنون به انجام رسیده که از برخی تجربیات موفق شرکت راشا می‌توان به بهینه‌سازی‌ نوآورانه فرآیندهای تولید که موجب افزایش وحشتناک ظرفیت و کیفیت تولید در کارخانه‌های فرآوری و گندله‌سازی شده است. وی به همکاری با «ومعادن» اشاره کرد و گفت: نقش حمایتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در شکل‌گیری شرکت راشا و همچنین مراحل افزایش سرمایه و تسهیل‌گری در ارتباطات بین شرکت‌ها بسیار مؤثر و کارآمد بوده است.

http://cafemaadan.ir/1403/02/03/MC0224

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

مطالب پیشنهادی

تماس با پایگاه

  • پست الکترونیک: minecafe.ir@yahoo.com
  • تلفن دفتر مرکزی: 02177324436
  • فکس دبیرخانه خبرگزاری: 02177784176
  • تلفن همراه مدیر مسئول: 09121341857
  • تلفن همراه روابط عمومی: 09201341857
  • شعبه شرق: تهران‌پارس، فلکه دوم، بلوار جشنواره، خیابان اسفندانی، کوچه کارون، پلاک 3، طبقه دوم، کدپستی 1654896511
  • شعبه شمال: حکیمیه، فاز سه، بلوار گل‌ها، خیابان دانش، کوچه دانش سه، پلاک 28، طبقه سوم، کدپستی 1659718574

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم.